Великоговилівський заклад дошкільної освіти «Барвінок»
Хоростківської міської ради.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Загальні збори закладу дошкільної освіти«Барвінок»
Протокол № __ від
01.06.2020 р.
____________ О. В. Сорока
Стратегія розвитку
закладу дошкільної освіти
«Барвінок»
На
період з 2020-по 2025
Великий
Говилів 2020
ЗМІСТ ВСТУП…………………………………………......................…..............3 1.
Паспорт
Програми розвитку …………….................…………....4 2.
Аналіз діяльності
ЗДО «Барвінок»…………….…….… 7 3.
Мета,
завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку закладу дошкільної освіти «Барвінок»………….…….… 9 4.
Проекти з
реалізації завдань програми……………………........11 І. Проект
«Здоров’язбережувальне середовище»………………………11 II. Проект «Кадри»……………………………………………………….13 III. Проект
«Науково-методичне середовище»…………………………15 IV. Проект «Виховання і розвиток особистості»……………………….17 V. Проект «Соціально-психологічний супровід
навчально-виховного процесу»…………………………………………………………………………20 VI. Проект «Дошкільний заклад – сім’я»………………………………22 VІІ.Проект «Матеріально-технічне забезпечення»……………………24
ВСТУП
Перспективний план
розвитку освітньо-виховної системи ЗДО визначає основні напрями, пріоритети,
завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і
фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньо-виховної
системи ДНЗ.
Планування розвитку
освітньо-виховної системи ЗДО до 2025 року зумовлено необхідністю кардинальних
змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності ЗДО, вирішення
стратегічних завдань, що стоять перед закладом в нових економічних і
соціокультурних умовах громади.
Дошкільна освіта –
це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її
національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу ЗДО, де створені
умови для самореалізації кожної особистості.
Враховуючи основні
положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш
фокусується на створенні моделі дошкільного навчального закладу, як відкритої
цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні
закономірності сучасного менеджменту.
Визнання
необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання,
пристосування до змінюючих зовнішніх умов прискорює процес оновлення діяльності
в ЗДО. Тому питання
суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності дошкільного
навчального закладу потребує значного корегування. Потребує оновлення
навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на
педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями,
які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.
На сучасному етапі плідна
співпраця усіх учасників навчально-виховного процесу набуває найактуальнішого
змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального
середовища для дорослих і дітей.
Програма розвитку закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети
розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує
ресурсні потреби. Вона скеровує учасників навчально-виховного процесу до
реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах
європейських вимірів якості освіти.
Програма спрямована у площину
цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості дошкільного
закладу, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість
навчально-виховного процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система
контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників освітнього процесу.
1. Паспорт Програми
розвитку
Назва |
Програма
розвитку ЗДО с. В. Говилів Хоростківської міської ради |
Підстава для розробки програми |
Необхідність
удосконалення змісту діяльності закладу дошкільної освіти |
Нормативно-правова база |
·
Конституція України; · Національна стратегія розвитку освіти в Україні на
період до 2021 року; · Закони України: - «Про освіту», - «Про дошкільну
освіту». - «Про охорону дитинства»; - «Про захист персональних даних». · Розпорядження Кабінету Міністрів
України:від 27.08.2010 № 1721-р «Про схвалення Концепції Державної цільової
програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року»; · Накази
Міністерства освіти і науки України: - від 13.09. 2010 № 868 «Про виконання
постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 785»; - від
01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти». |
Розробники Програми |
Заклад дошкільної освіти «Барвінок» Хоростківської міської ради |
Авторський колектив |
Директор ЗДО
«Барвінок» - Сорока О.В. Вихователі. |
Учасники програми |
Трудовий колектив закладу та сім’ї вихованців закладу. |
Мета |
Створити
сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній
освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності |
Завдання |
-
створити умови для формування здоров’я збережувального середовища в
навчальному закладі; -
здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної
особистості дошкільника; - забезпечити якісне управління
навчально-виховним процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти
на інноваційній основі; -
удосконалити зміст науково-методичної роботи; - розвиток профільного спрямування закладу; -
створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує
розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних,
культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних
технологій, альтернативних методик; -
оптимізувати роботу з батьками та громадськістю. |
Терміни реалізації |
2020 – 2025 роки |
Структура Програми |
Вступ 1. Паспорт Програми. 2. Аналіз 3. Мета,
завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку закладу дошкільної освіти «Барвінок» 4. Проекти з реалізації завдань Програми |
Ресурсне забезпечення |
Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових
фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та
методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг,
формування іміджу закладу. |
Загальна характеристика
закладу дошкільної освіти
«Барвінок» |
Заклад розташовано на в центрі села по вулиці Січових
Стрільців , 3. Загальна
площа земельної ділянки 0.3 га., обладнано дитячий та фізкультурний майданчики, встановлена дерев’яна альтанка, пісочниця.
Територія обгороджена, обсаджена деревами та
кущами. Посаджено фруктовий
сад, впорядковано квітники. Проектна потужність ЗДО 50 дітей.(середня
наповнюваність 27 дітей) . Кількість педагогічних працівників - 3, обслуговуючого
персоналу -5. Заклад працює за художньо-естетичним напрямом. Організовано гурткову роботу на безоплатній основі. |
Основні етапи реалізації Програми |
І етап організаційно-мобілізаційний –
вересень-грудень 2020 р.: -
діагностика наявних та виявлення альтернативних
ресурсів
(людських, матеріально-технічних, фінансових), пошук умов для реалізації та
виконання Програми. II етап реалізації програми - 2020-2023 рр. Практична
реалізація інноваційних проектів програми; організація моніторингового
спостереження за результатами; координація дій. III етап аналітико-прогнозуючий – січень –серпень 2024 р. Аналіз результатів впровадження Програми розвитку
закладу; визначення перспектив подальшої життєдіяльності закладу. |
Проекти з реалізації Програми розвитку закладу дошщкільної освіти «Барвінок» |
І. Проект
«Здоров’язбережувальне середовище» II.Проект «Кадри» III. Проект «Науково-методичне
середовище» I
V. Проект
«Науково-методичне середовище» V. Проект «Соціально-психологічний
супровід навчально-виховного процесу» VI. Проект
«Дошкільний заклад – сім’я» VІІ.Проект «Матеріально-технічне забезпечення» |
Очікувані результати |
Основними
результатами програми розвитку закладу дошкільної освіти «Барвінок» будуть системні позитивні
зміни в його діяльності, зокрема: - створені соціально сприятливі умови для здобуття
дошкільної освіти; - сформоване свідоме ставлення дітей до власного
здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; -підвищення
рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі; -сформований
морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури,
людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати
свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал; -в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для
продовження освіти в школі; - раціонально використовуватимуться освітні інновації,
ідеї передового досвіду , -створені
сприятливі умови для підвищення науково-теоретичної, методичної, практичної та психологічної підготовки педагогічних
кадрів · -буде покращена матеріально-технічна база дошкільного
закладу; - -буде забезпечена активна участь громадськості,
батьків до формування освітньої політики закладу. |
Контроль, корекція й оцінювання програми |
Системний
моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і
громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти |
Процес аналізу
на основі діяльності закладу дошкільної освіти
«Барвінок» формувався за
допомогою блоків питань (напрямків діяльності)
Таблиця 1
2. Аналіз діяльності ЗДО «Барвінок»
Напрямок діяльності |
Сильні сторони (Потенційні внутрішні переваги) |
Слабкі сторони (Потенційні внутрішні недоліки) |
Організація освітньо-виховного
процесу |
1.Чітке
планування освітньо-виховного процесу. 2. Широке впровадження
ІКТ-технологій в освітню роботу закладу. 90 % педпрацівників володіють комп’ютером. 3.Належний розвиток,
навчання, виховання дітей дошкільного віку, підготовка до навчання в школі 4.Організація гурткової
роботи в ЗДО. 5. Належний рівень
програмно-методичного забезпечення для успішної організації
навчально-виховного процесу. 6.Гнучкість, диференціація
педагогічного процесу . 7..Впровадження
в практику роботи інновацій . |
1. Невідповідність
матеріально-технічної бази сучасним стандартам. 2.. Відсутність мультимедійного обладнання
для проведення навчально-виховного процесу. 3.Недостатньо спортивного
обладнання . 4.Відсутність дитячих музичних
інструментів. |
Кадрова політика, управління персоналом |
1.Ефективний менеджмент,
перевага демократичного стилю управління. 2.Належний рівень професійної
компетентності персоналу. 3.Моральна і психологічна
згуртованість колективу. 4. Чіткість в розподілі та
якісне виконання обов’язків. |
1. Недостатнє бажання педагогів закладу друкувати свої
надбання на сторінках періодичних видань. |
Маркетинг |
1.
Позитивний імідж закладу в громаді. 2.
Висвітлення інформації про діяльність дошкільного
закладу на веб-сайті дошкільного закладу, на сторінці у соціальній мережі
фейсбук. |
2. Зменшення
народжуваності в селі,що може привести до неповної комплектації груп. |
Інновації |
1. Активне
використання та впровадження педагогами інноваційних та педагогічних технологій в
освітньо-виховний процес. 2. Систематичне використання в роботі з
дітьми інноваційних технологій спрямованих на розвиток логіко-математичного
мислення («Кольорові палички» Дж. Кюізенера. |
1. Недосконала система
саморозвитку педагогів 2. Недостатність фінансування
для більш широкого впровадження та використання інноваційних технологій,
альтернативних методик |
Фінансування |
1.Стабільність
бюджетного фінансування. |
1.Недостатність коштів на
незахищених статтях. 2. Недостатність фінансування для
забезпечення стимулюючих виплат педагогам. |
Матеріально-технічне
забезпечення |
1.100% заміна
віконних блоків на енергозберігаючі. 2. .Оновлення розвивального
середовища в ЗДО. 3. Значне
покращення санітарних умов (капітальні ремонти санвузла та харчоблоку). 4. Поповнення
групових кімнат сучасними меблями. .6.Забезпечення сучасним технологічним обладнанням (плита
електрпична, машинка пральна, електром’ясорубка. холодильники). |
1. Недостатнє забезпечення комп’ютерною технікою, 2. Зношення
газового котла(автоматики) 3. Не
відповідає санітарним вимогам
облаштування приміщень (підлога,пороги). 4. Відсутність
асфальтового покриття на території ЗДО. |
3.
Мета, завдання, принципи
роботи та пріоритетний напрямок розвитку закладу дошкільної освіти «Барвінок»
Виходячи з
аналізу діяльності закладу дошкільної освіти
«Барвінок» ми визначили мету
Програми:
Створити сучасний
освітній простір у закладі, що забезпечить якісну освіту дітям та розвиток
власної професійної компетентності педагогам.
Завдання програми:
–
забезпечити якісне управління навчально-виховним процесом та
системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;
–
створити умови для формування здоров’язбережувального середовища
в навчальному закладі;
–
створити належні умови для функціонування освітнього
закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію
інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом
впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;
–
здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні
цілісної особистості дошкільника;
–
оптимізувати роботу з батьками та громадськістю;
–
створити оптимальні організаційно-педагогічні,
санітарно-гігієнічні навчально-методичні і матеріально-технічні умови для
сталого функціонування ЗДО;
Напрями діяльності закладу
дошкільної освіти.
Діяльність закладу спрямована на забезпечення якісної і
доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного
віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для
формування життєвої компетентності вихованців; створення умов для забезпечення
наступності між дошкільною ланкою та початковою школою.
Напрями діяльності дошкільного
навчального закладу:
–
реалізація
державної політики в галузі освіти;
– забезпечення фізичного та психічного
розвитку дітей;
– розвиток творчих здібностей
дітей;
–
формування умінь та навичок для навчання в школі,
розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості, творчого
мислення, потреби і вміння самовдосконалення, формування громадянської позиції,
власної гідності, відповідальності за свої дії;
–
оновлення змісту, форм і методів виховання і навчання відповідно
до вікових особливостей дітей
Принципи роботи за Програмою:
– нормативності (у роботі
керуватися основними законодавчими та нормативними документами);
– динамічності (передбачає
оперативне реагування на зміни в освітньому середовищі);
–
комплексності (передбачає рівноцінну реалізацію усіх
завдань, які стоять перед дошкільним закладом);
–
колективної та особистісної відповідальності за процес і результати
діяльності дошкільного закладу;
–
рефлексії (на раціональному рівні це надасть можливість
конструктивно аналізувати зроблене, на емоційному – зберігати та поглиблювати
емоційно-творчу атмосферу в колективі).
Умови реалізації програми:
– Запровадження нових педагогічних
та управлінських технологій.
– Система постійного відстеження
якості надання освітніх послуг.
– Організаційне та функціональне
оновлення діяльності методичної служби
Очікувані результати:
– будуть створені соціально
сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти;
–
буде сформоване свідоме ставлення дітей до власного
здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; підвищення
рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;
–
буде сформований морально-духовний розвиток дитини,ціннісне
ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати
самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися,
проявляти свій потенціал;
–
в дітей будуть сформовані вміння та навички, необхідні для
продовження освіти в школі;
–
будуть раціонально використовуватися освітні інновації,
ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що
сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу;
–
будуть створені сприятливі умови для підвищення науково-теоретичної,
методичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів;
–
буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу;
–
буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг;
–
буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування
освітньої політики закладу.
4. Проекти з реалізації завдань
Програми
І Проект «Здоров’язбережувальне середовище»
Мета проекту – залучення дітей
до здорового способу життя в умовах дошкільного навчального закладу та сім’ї,
формування мотиваційної установки на здоровий і активний спосіб життя педагогів
і дітей.
Завдання:
– створити умови для формування
здоров’язбережувального середовища в навчальному закладі;
– зміцнювати й загартовувати
організм дитини;
– сприяти розвитку фізичних
якостей;
– поповнити матеріальну базу для
роботи з фізичного виховання.
Пріоритети:
- здоров’я дітей
- загартовуючі заходи
- оптимальний руховий режим
Заходи з реалізації проекту:
№ п\п |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
Очікуване фінансування |
1. |
Впроваджувати в практику роботи нетрадиційні методи,
альтернативні технології, освітні програми щодо формування здорового способу
життя дошкільників. |
2020-2025 |
Завідувач , вихователі |
Не потребує |
2. |
Впроваджувати в практику роботи закладу дошкільної освіти оздоровчих технологій. |
Постійно |
Вихователі |
Не потребує |
3. |
Забезпечувати заклад дошкільної освіти науково-методичною літературою з
окресленої проблеми. |
Постійно |
Завідувач |
2000 грн. |
4. |
Систематично здійснювати медико-педагогічний контроль за
фізичним розвитком дітей. |
Постійно |
Завідувач , вихователі |
Не потребує |
5. |
Організувати проведення з педагогами соціально-педагогічних,
психологічних та валеологічних майстер-класів та тренінгів з метою
удосконалення здоров’язберігаючого середовища в ЗДО та в родинах вихованців |
2020-2025 |
Вихователі |
Не потребує |
6. |
Запровадити комплекс заходів щодо попередження травмування та
нещасних випадків під час освітнього процесу |
2020-2025 |
Завідувач |
Не потребує |
7. |
Контролювати відповідність до санітарно-гігієнічних вимог і
норм групових приміщень, території ЗДО, спортивного майданчика, приміщення харчоблоку |
Постійно |
Завідувач |
Не потребує |
8. |
Проводити моніторингові спостереження з питань мотиваційного
ставлення педагогів до свого здоров'я та здоров'я дітей. |
Щорічно |
Завідувач , вихователі |
Не потребує |
10. |
Висвітлювати питання формування здорового способу життя на
сайті ЗДО «Барвінок» |
Щорічно |
Завідувач , вихователі |
Не потребує |
11. |
Поповнити спортивне обладнання для занять з фізкультури.
Забезпечувати косметичний ремонт спортивного майданчика та поповнити його
спортивним обладнанням. |
2020-2025 |
Завідувач |
1500 0грн. |
Очікувані результати:
– покращення рівня фізичної
підготовленості дітей дошкільного віку;
– підвищення якісних показників
здоров'я дітей дошкільного віку;
– оптимальний рівень сформованості
в дітей та педагогів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя;
– поповнення спортивного інвентарю
для проведення занять з фізкультури;
– поповнення фізкультурного
обладнання як в групових кімнатах так і на ігрових майданчиках.
II. Проект «Кадри»
Мета проекту – забезпечення умов
для розкриття творчого потенціалу, самореалізації та самовираження всіх
суб’єктів навчально-виховного процесу.
Завдання:
– створити умови для саморозвитку і
самореалізації працівників ЗДО;
– удосконалювати професійну
компетентність педагогів як в умовах дошкільного закладу, так і в системі
підвищення кваліфікації;
– підвищувати якість та
ефективність освітнього процесу через активне впровадження в практику роботи
комп’ютерних технологій.
Пріоритети:
- якісне управління навчально-виховним процесом;
- ефективність навчально-виховної роботи;
- підвищення кваліфікації педагогічних
працівників.
Заходи з реалізації проекту:
№ п\п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Виконавець |
Очікуване фінансування (у тис.грн.) |
1 |
Моніторинг якості професійної діяльності педагогів ЗДО
(введення діагностичних карт, тестування) |
з 2020 |
Завідувач , |
Не потребує |
2 |
Відповідно до освітніх потреб ЗДО забезпечувати проходження курсів
підвищення кваліфікації. Ведення зошита самоосвіти педагогів. |
2020-2025 |
Завідувач , вихователі |
Бюджетні кошти |
3 |
Сприяти забезпеченню дошкільного закладу кадрами з фаховою
освітою. |
2020-2025 |
Завідувач |
Не потребує |
4 |
Укомплектувати заклад
необхідною комп'ютерною технікою. |
До 2021 року |
Завідувач |
Залучені кошти, допомога меценатів. |
5 |
Проводити атестацію педагогів, як форму виявлення рівня
кваліфікації, що спонукають до професійного вдосконалення. |
2020 - 2025 |
Завідувач |
Не потребує |
6 |
Спонукати педагогів до отримання повної вищої освіти. |
2020- 2025 |
Завідувач |
|
7. |
Впровадження ІКТ технологій в роботу педагогів. |
2020- 2025 |
Завідувач , вихователі |
Не потребує |
Очікувані результати:
– Високий професійний рівень педагогічних
працівників.
– 100% оволодіння педагогами
технологіями ІКТ, використання Інтернет ресурсів в професійній діяльності.
– Достатня мотивація праці.
– Позитивні зміни у якісному
складі педагогічних кадрів.
– Удосконалення знань про
інноваційні методики та технології.
– Відсутність яскравих проявів
професійного вигорання.
III. Проект «Науково-методичне середовище»
Мета проекту – створити сучасний
науково-методичний простір, що забезпечуватиме професійні потреби та запити
педагогів у їхньому фаховому розвитку.
Завдання:
–
забезпечити цілеспрямований науково-методичний супровід і
прогнозування професійного розвитку педагогічних кадрів;
–
створити інформаційно-розвивальне середовище в закладі, що
забезпечить доступ до інформації споживачам освітніх послуг, забезпечить умови
для їх дистанційного навчання;
–
удосконалити систему виявлення, систематизації та апробації
кращого педагогічного досвіду.
Пріоритети:
– ефективність науково-методичної
роботи;
– самоосвіта – індивідуальна
робота кожного педагога;
– участь кожного педагогічного
працівника у методичній роботі та науково-методичній діяльності.
Заходи з реалізації проекту:
№ п\п |
Зміст
заходу |
Термін
виконання |
Виконавець |
Очікування
фінансування (тис.грн.) |
1. |
Створювати
умови для підвищення професійної майстерності та рівня методичної підготовки
педагогічних кадрів. |
Постійно |
Завідувач |
Не
потребує |
2. |
Реалізовувати науково-методичну проблему зазначену у річному плані
роботи ЗДО |
2020-2025 |
Директор, вихователі |
2000 |
3. |
Своєчасно
надавати різноманітні інформаційні послуги та консультації. |
Постійно |
Завідувач |
Не
потребує |
4. |
Створювати
умови для оволодіння педагогами інноваційними методиками. |
Постійно |
Завідувач |
Не
потребує |
5. |
Забезпечувати
роботу науково-практичних семінарів з актуальних питань та участь педагогів у
них. |
2020-2025 |
Завідувач |
Не
потребує |
6. |
Вивчати,
узагальнювати та поширювати передовий досвід педагогів навчального закладу,
матеріали висвітлювати в засобах масової інформації. |
Постійно |
Завідувач , вихователі |
Не
потребує |
7. |
Забезпечити
змістове наповнення сайту закладу авторськими розробками педагогів. |
2020-2025 |
Завідувач , вихователі |
Не
потребує |
8. |
Забезпечити
методичний кабінет закладу необхідною методичною літературою, фаховими
часописами. |
2020-2025 |
Завідувач |
2000 |
9. |
Забезпечити
умови для ефективної роботи методичних об’єднань і творчих груп педагогів
навчального закладу. |
2020-2025 |
Завідувач |
Не
потребує |
10. |
Брати
участь у фахових конкурсах педагогічної майстерності. |
Постійно |
Завідувач , вихователі |
Не
потребує |
11. |
Створити
та постійно поповнювати електронний банк матеріалів передового педагогічного досвіду педагогів закладу та ОТГ |
2020-2025 |
Завідувач , вихователі |
Не
потребує |
Очікувані результати:
– покращення умов для підвищення
науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних
працівників;
– поширення кращого передового педагогічного досвіду за межі
освітнього простору
закладу;
IV Проект
«Виховання і розвиток особистості дитини»
Мета проекту – забезпечити
особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей,
індивідуальних, психологічних та фізичних особливостей.
Завдання:
–
створити належні умови для функціонування освітнього
закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію
інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;
–
підвищити ефективність ігрової діяльності та
пізнавально-гуманітарної роботи;
–
здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становленні цілісної особистості
дошкільника шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних
методик;
–
надавати кваліфіковану допомогу дитині у формуванні вмінь та
навичок, необхідних для продовження освіти в школі;
–
створити оновлене матеріально-технічне забезпечення закладу
відповідно до вимог часу;
–
надавати якісні додаткові освітні послуги ( пізнавальний, художній розвиток, хореографія, предметно-практична діяльність).
Пріоритети:
– інтелектуально-пізнавальний,
соціально-моральний, мовленнєвий, художньо-естетичний розвиток
дошкільника.
Заходи з реалізації проекту:
№ |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Виконавець |
Очікуване фінансування (у тис.грн.) |
Інтелектуально-пізнавальний
розвиток |
||||
1. |
Поповнювати
розвивальне предметне середовище в групових кімнатах згідно з Типовим
переліком обов’язкового обладнання. |
По мірі
необхідності |
Педагоги |
Спонсорські
кошти |
2. |
Створити осередок для ігор
з водою та піском в групі молодшого дошкільного віку. |
2021 |
Педагоги |
1000 |
3. |
Продовжити
практику проведення в ЗДО свят та розваг народознавчого спрямування. |
Щорічно |
Вихователі |
Не
потребує |
4. |
Розробити
коректурні таблиці
відповідно до блочно-тематичного планування |
2020-2022 |
Вихователі |
Не
потребує |
5. |
Впроваджувати
нові форми, методи та засоби роботи для підвищення пізнавальної активності
дітей. |
Постійно |
Педагоги |
Не
потребує |
6. |
Розробити
систему занять та дидактичне
забезпечення для роботи за методикою Н. Гавриш (по використанню коректурних таблиць під час
організованої освітньої діяльності) |
2021-2022 |
Педагоги |
500 |
Використовувати ІКТ у роботі з дітьми дошкільного віку |
Постійно |
Педагоги |
||
Соціально-моральний
розвиток |
||||
1. |
Розробити картотеку інтегрованих
занять для дітей, спрямованих на розвиток родинно-побутової та соціально-комунікативної
компетенції |
2022-2025 |
Педагоги |
Не
потребує |
2. |
Розробити дидактичне забезпечення інтегрованих занять спрямованих на розвиток родинно-побутової та
соціально-комунікативної компетенції |
2020-2022 |
Педагоги |
1500 |
3. |
Удосконалювати
роботу з формування у дошкільників правової
культури. |
2022-2025 |
Вихователі |
Не
потребує |
Мовленнєвий
розвиток |
||||
1. |
Розробити
систему роботи з навчання дітей розповіданню за сюжетними картинами А.М.Богуш «Запрошуємо до розмови». |
2020-2021 |
Педагоги |
Не
потребує |
2. |
Продовжувати
впроваджувати в практику роботи з дітьми прийоми мнемотехніки |
2021-2022 |
Педагоги |
|
3. |
Поповнити
групові осередки портретами видатних письменників, поетів, художників України |
2023 |
Завідувач |
1000 |
Художньо-естетичний
розвиток |
||||
1. |
Продовжувати
використовувати на заняттях з образотворчої діяльності нетрадиційні техніки зображувальної діяльності. |
2020-2025 |
Педагоги |
забезпечення матеріалом -батьки |
2. |
Активізувати
роботу з ознайомлення дітей із предметами народного декоративно-ужиткового
мистецтва. |
2022 |
Педагоги |
Не
потребує |
3. |
Оформляти
тематичні виставки робіт дітей та батьків. |
Постійно |
Педагоги |
Не
потребує |
4. |
Забезпечити діяльність гуртка
«Віконечко в природу» |
Щорічно |
Керівник гуртка |
|
5. |
Створити в ЗДО картинну галерею по ознайомленю дошкільників з різними
видами мистецтва |
2020-2022 |
Педагоги |
2000 |
Очікувані результати:
– розвиток інтелектуальної сфери дошкільників як інтегрованого
психічного явища, яке включає ряд пізнавальних процесів;
– інтенсифікація сенсорного,
математичного, мовленнєвого, естетичного, соціального розвитку дітей;
–
висока пізнавальна діяльність дошкільників, формування в
них позитивної соціальної поведінки в суспільстві, розвиток самостійності;
–
розвиток мовленнєвої, предметно-практичної компетенції.
V Проект «Соціально-психологічний супровід
навчально-виховного процесу»
Мета проекту:- повноцінний
особистісний та інтелектуальний розвиток дітей, захист психічного здоров’я
шляхом здійснення психологічної експертизи і діагностики,
соціально-психологічної корекції, профілактики, соціальної реабілітації,
психологічної просвіти всіх учасників навчально-виховного процесу.
Завдання:
– підвищити ефективність
діяльності практичного психолога шляхом використання соціально-педагогічних та
психологічних технологій;
– забезпечити якісний
психологічний супровід процесу навчання та виховання дітей;
– орієнтувати роботу практичного
психолога на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в дитячому
середовищі, профілактику девіантної і ризикової поведінки дітей.
Пріоритети:
– побудова освітнього простору на
основі принципу гуманізму;
– розробка розвиваючих,
корекційних програм навчання та виховання.
Заходи з реалізації проекту:
№ з/п |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
Очікуване фінансування (у
тис.грн.) |
1 |
Запровадження системного проведення соціально-педагогічних та
психологічних досліджень щодо актуальних питань розвитку вихованців на різних
вікових етапах та виявлення найбільш болючих проблем навчання і виховання |
Постійно |
Педагоги |
Не потребує |
2 |
Проведення діагностики готовності дітей до шкільного навчання |
щорічно |
Вихователі, вчителі поч. школи |
Не потребує |
3 |
Використання прийому випереджувального навчання при підготовці
дітей до школи |
2022-2025 |
Педагоги |
Не потребує |
4 |
Використання нетрадиційних форм роботи (казкотерапія,
піскотерапія) під час адаптаційного періоду дітей в ЗДО) |
постійно |
Педагоги |
Не потребує |
5 |
Проведення циклу тренінгових занять для колективу дошкільного
закладу «Емоційне благополуччя учасників освітнього процесу» |
постійно |
Завідувач |
Не потребує |
6 |
Проведення циклу тематичних семінарів «Формування сучасного
іміджу сучасного педагога» |
2020-2025 |
Педагоги |
Не потребує |
Очікувані результати:
– створення особистісної
траєкторії розвитку кожної дитини;
– набуття здатності дітьми
будувати морально-етичні взаємовідносини з однолітками, виявляти активний
пізнавальний інтерес до оточуючого світу;
– неконфліктна адаптація учасників
освітньо-виховного процесу до суспільних змін, збереження їх психосоматичного
здоров'я;
– соціально-педагогічний патронат
та психологічний супровід дітей вразливих категорій.
VI Проект «Дошкільний заклад – сім’я»
Мета проекту –
підвищити авторитет і роль сім’ї у вихованні і соціалізації дітей дошкільного
віку, формувати сучасну педагогічну культуру батьків.
Завдання:
– забезпечити участь батьків у формуванні
освітньої політики ЗДО;
–
підвищувати рівень професійної компетентності
педагогічних працівників із питань організації взаємодії закладу і сім’ї;
–
підвищувати рівень педагогічної культури батьків;
–
реалізовувати навчальну роботу з дітьми на підставі
особистісної та соціально орієнтованої моделі спілкування у тріалі «педагог –
дитина – батьки».
Пріоритети:
– піднесення на якісно новий
рівень роботи педагогічного колективу дошкільного закладу з батьками вихованців
№ з/п |
Зміст
заходу |
Термін
виконання |
Виконавець |
Очікуване
фінансу- вання (у тис.грн.) |
1 |
Надання
додаткових освітніх послуг з пізнавальної, художньої та предметно-практичної діяльності, хореографії. |
2022-2025 |
Завідувач |
Не
потребує |
2 |
Батьківська
конференція «Готовність сім’ї та дитини до навчання в школі» |
2021 |
Завідувач , вихователі |
Не
потребує |
3 |
Діяльність
консультативного центру для батьків |
Протягом
року |
Педагоги |
Не
потребує |
4 |
Залучення
батьків до оформлення ландшафтного дизайну території ЗДО |
Щорічно |
Завідувач |
5000 |
5. |
Проведення
конкурсів,
виставок |
Щорічно |
Завідувач , вихователі |
Не
потребує |
6. |
Проведення фестивалю «Співоча родина» |
Щорічно (лютий) |
Завідувач музкерівник |
|
7. |
Залучення
батьків до участі в освітньо-виховному процесі, розвагах, святах |
Протягом
року |
Педагоги ЗДО |
Не
потребує |
8. |
«Тато, мама й Я – спортивна сім’я» родинна спортивна розвага |
Щорічно |
педагоги,
батьки |
|
9 |
«Ефективне
спілкування батьків з дітьми» психологічні тренінги |
2020-2024 |
Завідувач , вихователі |
|
10. |
Пропаганда
кращого досвіду сімейного виховання засобами інформаційних ресурсів. |
2024-2025 |
Завідувач , вихователі |
Очікувані результати:
– піднесена на якісно новий рівень
робота педагогічного колективу з батьками вихованців;
– належний рівень педагогічної
культури батьків;
– зорієнтованість батьків на
виховання і розвиток дитини;
– наявність доброзичливої
атмосфери між працівниками ЗДО і батьками.
VІІ. Проект «Матеріально-технічне забезпечення»
Мета проекту: забезпечення
в закладі дошкільної освіти належних умов для навчання і
виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та
педагогічних вимог.
Завдання проекту:
– забезпечити відповідно до сучасних
санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних та пожежних вимог безпечні умови для
життєдіяльності в закладі;
– провести комплекс
енергозберігаючих заходів;
– поліпшити умови
експлуатації та утримання будівлі закладу дошкільної освіти;
– створити сприятливі та
комфортні умови для організації освітнього процесу;
Пріоритети проекту: здійснення заходів щодо
модернізації матеріально-технічної бази ЗДО з урахуванням нормативних вимог.
№ з/п |
Зміст
заходу
|
Термін виконання |
Виконавець |
1. |
Проводити технічний аналіз стану
приміщеня закладу з метою встановлення реального
становища та визначення необхідності проведення ремонтних робіт |
Щороку |
Завідувач , |
2. |
Провести капітальний
ремонт харчоблоку ( приведення у відповідність до санітарно-гігієнічних вимог) |
2020-2021 р.р. |
Завідувач |
3. |
Облаштувати пандус на східцях
центрального входу |
2021 р. |
Завідувач |
4. |
Проводити із залученням
відповідних спеціалістів обстеження покрівлі з метою визначення дефектів та проведення відповідних ремонтних
робіт |
Щороку |
Завідувач |
5. |
Замінити газовий котел для
опалення приміщення ЗДО. |
2022-2023 р.р. |
Завідувач , |
6. |
Проводити оновлення технологічного
обладнання (електроплита, пральна машинка, м’ясорубка) |
2021-2025рр. |
Завідувач , |
7. |
Провести ремонт спалень (заміна підлоги, стелі, закупка нових ліжечок) |
2024 р. |
Завідувач |
8. |
Провести заміну міжкімнатних дверей |
2021-2022рр. |
Завідувач |
9. |
Закупити новий м’який інвентар
до спалень |
2021-2022рр. |
Завідувач |
10. |
Встановити новий сучасний
ігровий майданчик на території ЗДО |
2020-2022рр |
Завідувач , |
11. |
Розпочати роботу по заміні паркану |
2022-2025рр |
Завідувач , |
12. |
Зробити ремонт фасаду будівлі
закладу. |
2024-2025рр |
завідувач |
Очікувальні результати:
– відповідність приміщень та
території ЗДО «Барвінок» сучасним
санітарно-гігієнічним, інженерно-технічним та пожежним вимогам умов навчання та
життєдіяльності;
– оновлення матеріально-технічної бази ЗДО..
Немає коментарів:
Дописати коментар