Інформація для батьків

5 ОСНОВНИХ ПОРАД ДЛЯ БАТЬКІВ ПІД ЧАС ВІЙНИ
Спокійні ви – спокійна дитина
Намагайтеся поводитися спокійно принаймні при дитині. Це допоможе їй легше адаптуватися до складних життєвих обставин.
Також важливо дотримуватися звичної для дитини рутини.
Не забувайте про обійми
Намагайтеся якомога частіше обіймати дитину. Вона має відчувати, що ви поруч.
Грайте з дитиною
Живий контакт з батьками допоможе дитині відволіктися. Не залишайте її наодинці з гаджетами.
Транслюйте дитині відчуття безпеки
Проговорюйте дитині, що у будь-якому випадку захистите її від небезпеки.
Пояснюйте, що саме ви робите для її та вашої безпеки: для чого залишаєте квартиру та спускаєтесь в укриття. Якщо доводиться евакуюватися, слід пояснити, чому це життєво необхідно.
Варто пояснити дитині, що дорослі її захищають, долаючи ворога. Вона має знати, що життя змінилось не назавжди. Частіше кажіть їй, що колись війна обов'язково скінчиться, але не називайте жодних часових термінів.
Кажіть дитині правду
Важливо бути відвертими з дітьми навіть тоді, коли стається найгірше. Не обов'язково вдаватися до жахливих подробиць, але вона має знати правду.
Щоб допомогти дітям, їхнім батькам та опікунам знизити рівень стресу, впоратися з емоційним навантаженням та піклуватись про здоров'я, безпеку та розвиток дітей під час війни ЮНІСЕФ публікує рекомендації експертів та корисні матеріали, які допоможуть в спілкуванні батьків та дітей.

Війна привносить у життя багато змін, невизначеності та непередбачуваних обставин. Типовою реакцію на це є тривога. Вона характерна і для батьків, і для дітей. Тривала ситуація невизначеності переростає у нав’язливий тривожний стан, що порушує функціонування, здатність до усвідомлення та оцінювання реальності, наслідком якої є зниження якості життя.

Турбота про себе і про дітей у такому стані вкрай важлива. Пояснимо, чому. Діти відчувають занепокоєння дорослих і починають сприймати ситуацію невизначеності як загрозу, з якою дорослі не можуть впоратися. А батьки намагаються приховати свій стан і заспокоїти таким чином дітей, які помічають невідповідність між тим, що дорослі говорять, і тим, як своїми почуттями та діями вони реагують на те, що відбувається.

Почуття тривоги сигналізує людині про потребу усвідомлення небезпеки і необхідність змін. Однак, коли людина втрачає межу між реальною та імовірною небезпекою, уявні ситуації змушують її розглядати найгірші сценарії їхнього розвитку. Тож вкрай важливо помічати у себе ознаки тривоги та вчасно налагоджувати свій стан.

Пам’ятаймо: стабільний стан батьків — основа стабільного стану дітей.

Сигнали тривалої тривоги:

· постійне внутрішнє напруження та ускладнене розслаблення;

· порушення сну, жахливі сновидіння;

· постійна м'язова напруга, головний біль, функціональний розлад кишківника тощо як наслідки переживань, а не ознаки захворювань тіла;

· надто часте чи надмірне вживання їжі або відмова від неї;

· низька концентрація уваги;

· постійна дратівливість;

· руйнування стосунків;

· занурення в себе;

· очікування небезпек або поразки;

· панічні атаки;

· сприйняття нового як загрози.

Пильнуйте свої стани і пам’ятайте:

· Зрозуміти, що спричиняє тривогу, — важливо.

· Усвідомити спогади чи думки, що надають захищеності та розслабляють, — потрібно.

· Сприймати тривогу як реакцію на невизначеність — природно.

· Не знати відповідей на всі питання — нормально.

Як проявляється тривога у дітей?

Виявити у дитини тривожність допоможуть спостереження за змінами в її поведінкових проявах.

Ознаки тривоги:

· швидка втомлюваність;

· труднощі у зосередженні та концентрації уваги;

· порушення засинання і неспокійний сон;

· втрата апетиту або його посилення;

· вологі або холодні долоні чи ступні;

· постійне занепокоєння чи напруження, поява нових страхів;

· очкування імовірних негативних ситуацій та розмови про них;

· постійний плач чи надмірна плаксивість;

· надмірна прив’язаність до батьків і занепокоєння щодо них, страх залишатися на самоті;

· нав’язливі дії (часте миття рук, перевірка, чи зачинені двері, небажання полишати будинок тощо);

· тілесні реакції (сіпання ока, дрижання тіла, інше).

Причини підвищення тривожності у дітей і дії батьків:

1. Постійна тривожність батьків і напружена атмосфера в родині провокує перейняття дитиною від дорослих нездорової форми реагування навіть на звичайні події життя. Контролюйте себе!

2. Брак інформації або її невірогідність підвищують тривожність дитини. Спостерігайте та аналізуйте, що дитина читає, які передачі дивиться, з ким спілкується, які емоції відчуває. За потреби розумно обмежуйте її інформаційний простір. Контролюйте джерела інформації!

3. Авторитарний стиль виховання руйнує здорові стосунки в родині. Щоб розуміти, як діти інтерпретують події, обговорюйте їх та доступно пояснюйте все, що відбувається. Відкрийтеся для спілкування!

Як допомогти дитині впоратися з тривогою:

· Обіймайте і приймайте обійми.

· Забезпечте щоденну стабільність дотриманням режиму дня, традицій, ритуалів. Усі зміни обговорюйте заздалегідь.

· Навчіть дитину за допомогою шумних видихів позбавлятися напруги. Допоможіть уявити, ніби так вона виштовхує її з тіла. Доберіть і виконуйте разом вправи на розслаблення.

· Зробіть дозвілля корисним: гуляйте на свіжому повітрі, майте регулярні фізичні навантаження, організуйте творчу діяльність.

· Довіряйте дитині. Зважайте на її думки. Приймайте поради. Пояснюйте, на що вона може впливати, а що вирішують лише дорослі.

· Про те, що ви поруч, можна говорити без обмежень.

· Спілкуйтеся постійно. Обговорюйте все, що робитимете разом і окремо. Оцінюйте день, що минув. Діліться почуттями. Плануйте наступний день і майбутнє. Завершуйте розмови оптимістично.

Коли звертатися до фахівця?

Якщо інтенсивність тривоги не спадає і вам не вдається впорядкувати ані свій емоційний стан, ані стан дитини, це означає, що є потреба в отриманні допомоги психолога.

 


 ПАМ’ЯТКА

щодо правил поведінки  (порядку дій) населення у разі виявлення підозрілого об’єкта, вибухонебезпечного предмета

    https://rozvytok-osvity.te.ua/pamyatka-shchodo-pravyl-povidynky-porad/-


Під час зимових канікул

 

 

УВАГА!

ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ:

Незабаром Новорічні та Різдвяні свята. В цей період на малечу на кожному кроці чатує небезпека. Часто діти залишаються без нагляду дорослих. Користуються електроприладами, граються з піротехнічними засобами, виходять на тонкий лід, створюють небезпечні ситуації. Легковажне поводження малечі з вогнем, електричними приладами, піротехнікою, незнання елементарних правил безпечної поведінки вдома та на вулиці – першопричини сумних та трагічних наслідків.

Шановні батьки!

Не залишайте дітей без нагляду! Дбайте про їх безпеку, надавайте їм позитивний приклад, дотримуючись правил безпечної поведінки у повсякденному житті.

Приділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам’ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди – потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Зробіть свята яскравими та безпечними.

Пам’ятайте,

що життя наших дітей залежить тільки від нас!

 

ПАМ’ЯТКА

З ПОПЕРЕДЖЕННЯ ВИНИКНЕННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ЛЬОДУ

 

УВАГА!!! З надходженням зими переший лід, скувавши річки, канали та озера, здається вам міцним та надійним. Але це не завжди так.

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ

ПЕРШИЙ ЛІД ЗАВЖДИ ТОНКИЙ ТА СЛАБКИЙ, тому:

 

* переходьте лід тільки в місцях, не заборонених і позначених віхами та іншими дороговказками;

* рух одиноких пішоходів можливий лише при товщині льоду не менше 5-7 см; слід витримувати відстань між пішоходами 5-6м;

* не катайтесь на ковзанах, лижах чи санчатах по льоду водоймищ, якщо вам не знайома його товщина і міцність;

* особливо небезпечно спускатися на лід з крутих берегів;

* не проходьте через поверхню ділянки при наявності битого льоду та не стрибайте з крижини на крижину, користуйтесь при довгих перервах пішохідними стежками.

 

ЛІД ЗАВЖДИ ТОНКИЙ ТА ЛАМАЄТЬСЯ:

* під токим шаром снігу;

* там, де з дна річки б’є джерельна вода-“джерельця”;

* де в лід вмерзли очерет, трава та різні предмети;

* в тих місцях, де фабрики та заводи скидають в річку теплу відпрцьовану воду;

* за період відлиги, дощу, приморозку;

* в період снігопаду, коли видимість недостатня і всі небезпечні місця непомітні.

 

НЕ ПОСПІШАЙТЕ вибираючи на льоду місце для зимових ігор чи розваг.

 

ПЕРЕВІРТЕ ТОВЩИНУ ЛЬОДУ!

Майданчик для катання на ковзанах, хокейний майданчик відшукуйте на мілині, де глибина не перевищує 1 метра.

Вибирайте майданчик там, де лід має однакову товщину, без тріщин і вимоїн, та не менше 25 см. Майданчик позначте віхами. На березі заготуйте декілька довгих жердин, дошок та шматок вірьвки довжиною 15-20м. Ці предмети знадобляться при рятуванні.

ДІТИ!

БУДЬТЕ ДИСЦИПЛІНОВАНИМИ!

Дотримуйтесь мір застереження на льоду і вимагайте цього від товаришів.

 

УВАГА! Шановні батьки!

ОБЕРЕЖНО, БУРУЛЬКИ!!!

 

Нестійкі погодні умови: відлига вдень і заморозки вночі та значне нагромадження снігового покриву сприяють активному утворенню бурульок на покрівлях споруд (особливо старих будинків з похилим дахом), виступаючих архітектурних частинах будинків та великих деревах. У зв’язку з тим, що танучи, вони можуть ламатися та падати, це є небезпечно для пішоходів. Особливу небезпеку вони становлять у старих кварталах міста, де тротуари безпосередньо прилягають до будинків. Тому треба бути дуже обережними!

 

Щоб не стати жертвою крижаних бурульок, які можуть впасти на пішохода, пересуваючись містом в період танення льоду, слід бути особливо уважним, проходячи повз будинки чи біля високих дерев, спершу необхідно впевнитись у відсутності загрози падіння льодових наростів. По можливості необхідно триматись на відстані 3-5 метрів від будинків та інших споруд, вибираючи найбільш безпечний маршрут руху. Ні в якому разі не заходити за спеціальні огорожі поблизу будинків чи дерев, а в місцях їх відсутності самому звертати увагу на наявність небезпечних утворень з криги і снігу на дахах будинків.

 

 

 

Правила поведінки на водоймах покритих льодом.

* Не можна з'їжджати на лижах із крутого берега на лід: у разі різкого навантаження він може провалитися.

* Категорично забороняється дітям грати на незміцнілому льоду.

* Небезпечно бути біля берегів, де найчастіше виникають промоїни, тріщини й розриви льоду.

* На льоду краще мати при собі знаряддя безпеки (лижі, мотузку, палицю).

* Обходь місця, вкриті товстим шаром снігу: під снігом лід завжди тонший; тонкий лід і там, де розливаються джерела, де швидка течія або струмок впадає в річку.

* Переходь річку тільки у встановлених місцях, товщина льоду має бути не менше за 15—20 см.

* Катайся на ковзанах лише в перевірених та обладнаних для цього місцях.

* Якщо лід почав тріщати та з'явилися характерні тріщини, негайно повертайся на берег. Не біжи, відходь повільно, не відриваючи ступнів ніг від льоду.

 

Обережно: бурульки!

* Нестійкі погодні умови — відлига вдень і заморозки вночі — сприяють активному утворенню бурульок на покрівлях споруд (особливо старих будинків із похилим дахом) та великих деревах.

* Будь особливо уважним, проходячи біля будинків або високих дерев. Спершу впевнись у відсутності загрози падіння льодових наростів.

* Якщо це можливо, тримайся на відстані від будинків та інших споруд, обираючи найбільш безпечний маршрут руху.

* У жодному разі не заходь за спеціальні огорожі поблизу будинків або дерев.

 

Правила поведінки під час ожеледиці

* Ходи не поспішаючи, ноги злегка розслаб у колінах, ступай на всю підошву. Руки мають бути вільні. Пам'ятай, що поспіх збільшує небезпеку під час ожеледиці, тому виходь із будинку повільно.

* У разі порушення Рівноваги швидко присядь — це найбільш реальні шанс утриматися на ногах.

* Падай із мінімальної шкодою для свого здоров'я. Відразу присядь, щоб знизити висоту. У момент падіння зберись, напруж м'язи, а доторкнувшись до землі, обов'язково перекотися — удар, спрямований на тебе, зменшиться.

* Не тримай руки в кишенях: це збільшує можливість не тільки падіння, а й важких травм, особливо переломів.

* Обходь люки: як правило, вони покриті льодом. Крім того, люки можуть бути погано закріплені, що збільшує ризик травмування

* Ідучи тротуаром, не проходь близько до проїжджої частини дороги. Це небезпечно, адже є ризик підковзнутися і впасти по, колеса автомобіля, що проїжджає.

* Не перебігай проїжджу частину дороги під час снігопаду та ожеледиці, пам'ятай, що через ожеледицю значно збільшаться відстань гальмівного шляху.

* Якщо ти впадеш і деякий час відчуєш біль у голові й суглобах, нудоту - терміново звернися до лікаря.

 

Правила пожежної безпеки під час святкування Нового року

Щоб свято не затьмарилось пожежею, необхідно дотримуватись таких правил.

* Ялинка має стояти на стійкій основі.

* При виявленні несправності святкової ілюмінації (блимання лампочок, іскріння) слід одразу її вимкнути.

* Не можна прикрашати ялинку целулоїдними іграшками.

ОБЕРЕЖНО! Піротехнічні засоби: феєрверки, петарди, ракети!

* Дітям забороняється використовувати піротехнічні засоби!

* Купувати піротехнічні засоби слід лише у спеціалізованих магазинах і тільки разом із дорослими.

* Використовувати ці вироби можна лише на відкритих майданчиках і тільки дорослим.

* Пам'ятайте! Щороку збільшується кількість людей, які отримали травми через недотримання правил користування піротехнікою.

 

Правила протипожежної безпеки:

* Не грайся із сірниками та запальничками.

* Не запалюй свічки та бенгальські вогні без нагляду.

* Не залишай іграшки, книжки, одяг біля увімкнених обігрівачів.

* Не суши речі над газовою плитою.

* Не пали багать у сараях, підвалах, на горищах.

* Не вмикай багато електроприладів одночасно: електромережа може згоріти.

* Обов'язково вимикай електроприлади, коли виходиш із дому. Не тягни за дріт руками, обережно вийми штепсель із розетки.

* На дачі або в селі не відкривай грубку: від маленької; вуглинки, що випаде з неї, може статися пожежа.

 




 Ось  таку красуню високу до самої стелі , зелену , струнку, чепурну      придбали, на радість дітям , батьки  та працівники  ЗДО.
 Велике і щире спасибі усім, хто  долучився до доброї справи.  Нехай  у  ваших серцях завжди буде радість,  добро і мир.





Слова щирої вдячності висловлюють діти і вихователі батькам обох груп ЗДО ,, Барвінок" за добру справу - придбання іграшок . Адже цікаві , яскраві , а головне, нові іграшки принесли сьогодні дітям багато радості. То ж дякуємо Вам, шановні батьки, за небайдуже ставлення до дитячих потреб, за те , що не залишаєтесь осторонь вирішення проблемних питань у дитячому садку. Бажаємо Вам міцного здоров'я, завжди розуміння від дітей, затишку та комфорту у родинах.















Пам’ятка для батьків

 

Пам’ятайте:     своєчасний прихід дитини – необхідна умова               правильної реалізації освітнього процесу.

У разі неможливості приходу дитини до дитячого садка через хворобу чи іншу поважну причину необхідно обов’язково повідомити в ЗДО до 8.30.

Діти з ознаками захворювань до ЗДО не приймаються. Після перенесеного захворювання приймання дітей у групу дозволяється при наявності медичної довідки закладу охорони здоров’я.

Діти після тимчасової відсутності у ЗДО з інших причин приймаються без медичних довідок за умови відсутності явних ознак захворювання.

Бажано заздалегідь повідомляти про день приходу дитини в ЗДО після тривалої відсутності.

Педагоги готові спілкуватися з Вами вранці до 9.00 і увечері після 16.00.

 В інший час педагог працює з групою дітей і надовго відволікати його не рекомендується.

До педагогів групи, незалежно від їхнього віку, необхідно звертатися на Ви, по імені та по батькові.

Конфліктні спірні ситуації, якщо такі виникають, необхідно вирішувати за відсутності дітей. Якщо Ви не змогли вирішити якесь питання з вихователями групи, зверніться до вихователя-методиста чи завідувача.

Просимо Вас не давати дитині з собою у заклад освіти жувальну гумку, смоктальні цукерки, сухарики тощо.

Не рекомендуємо одягати дитині золоті та срібні прикраси, давати мобільні телефони, дорогі іграшки.


 До того, як віддавати свою дитину в дитсадок, навчіть її:

самостійно їсти і користуватися серветкою,

— з незначною допомогою мити руки ї витирати їх,

— проситися в туалет,

— користуватися носовичком,

— самостійно знімати і одягати колготи, шкарпетки, шапку, черевики,

— акуратно складати свій одяг,

— бережно ставитися до речей,

— складати іграшки.

Також навчіть дитину розрізняти і правильно показувати іграшки, меблі, одяг, посуд, частини власного тіла. Вчіть дитину розмовляти неквапливо і зрозуміло. Ці вміння допоможуть дитині легше і швидше адаптуватися до дитячого садка.

Що потрібно мати дитині?  

Носові хусточки.

Купуйте їх з запасом, бо губитимуться вони часто. Або запасіться паперовими серветками.

Тапочки.

Тапочки повинні бути з задником і щільно облягати ступню. Не допускається взуття «на виріст», яке велике на дитину, взуття без задника.

Піжама.

Піжама має бути з натуральних тканин, вільного крою. Для сну мають бути окремі легкі шкарпетки. І не забувайте щотижня забирати піжаму додому на прання.

Змінний одяг.

У дитини в шафці завжди повинен бути змінний одяг. Обов’язково мають бути колготи, кофтина, комплект спідньої білизни (для найменших — кілька комплектів).

Одяг на щодень.

Для садочка найбільше підходить одяг зі знімним «верхом», щоб можна було роздягнути дитину, коли їй буде жарко. Легка сорочка і більш тепла кофтина ідеальні для хлопчика. Для дівчаток так само гольфик і кофтина, а от замість спідниці, яка буде крутитися і з якої буде вилазити блузка, краще одягти сарафан — це найзручніший для дівчаток одяг. Для літа дівчаткам, знову ж таки, найкраще одягти сарафанчик, а хлопчикам — шортики й маєчку. Панамка, кепка або хустинка влітку обов’язкові.

Святкове вбрання.

Тепер про одяг для свят. Обов’язково в гардеробі дитини має бути білий гольфик і білі колготки (як для дівчинки, так і для хлопчика) і, звісно, чорний костюм для хлопчика і нарядна сукня для дівчинки. Цей одяг буде в нагоді і на свято, і на відкрите заняття, і для фотографування. Не поспішайте шити одяг для костюмованих свят — запитайте вихователя, яку роль гратиме дитина, порадьтеся, яким має бути її костюм.

Старайтеся, не обурюючись, виконувати всі вимоги вихователя.

Якщо треба щось принести для костюма на ранок чи інше свято, зробіть це. Дитина не повинна почуватися гіршою за інших, заздрити їм або соромитися своїх батьків.

 

 

 

 

 

Інструкція для батьків з охорони життя та здоров’я дітей на літній період

Інструкція

для батьків з охорони життя та здоров’я дітей

на літній період

 1. Загальні положення:

—  Дбайте про власну безпеку та безпеку своїх дітей.

—  Не залишайте дітей без нагляду дорослих.

—  Приводячи дітей до дошкільного закладу батьки повинні передавати дитину вихователеві.

—  Батьки повинні приводити дітей до дошкільного навчального закладу добре вимитими, підстриженими, з обрізаними нігтями, одягненими в чистий одяг.

—  Батьки не повинні входити до групової кімнати без потреби.

—  Забороняється доручати забирати дітей з дошкільного закладу братикам, сестричкам яким не виповнилося 14 років, стороннім особам без згоди та попередження батьків, особам в нетверезому стані.

—   Одяг дитини в літній період повинен відповідати сезону та погоді.

—   В літній період голова дитини повинна бути захищена панамою (з натуральних матеріалів: бавовна, льон).

 2 Безпека дорожнього руху:                                                                                                           —    Виконуйте правила дорожнього руху

—  Не дозволяйте дітям гратися біля проїжджої частини дороги.

—  Якщо ви користуєтесь громадським транспортом, будьте уважні самі та вчить дітей правилам поведінки під час посадки та виходу з транспорту.

—  Не возіть дітей на транспорті не призначеному для цього: скутери, мопеди, мотоцикли.

—  За потреби облаштуйте велосипед спеціальним сидінням для дитини.

—  Під час катання дітей на велосипедах, самокатах вчіть їх правилам велосипедистів, використовуйте тільки велосипедну доріжку, не дозволяйте кататися на проїжджій частині дороги.

3. Безпека під час  перебування на природі:

—  Під час перебування на природі (у лісі, городі) разом з дітьми не збирайте і не вживайте незнайомих ягід, рослин, грибів.

—  Для походу на природу одяг добирайте таким чином, щоб максимально захистити від укусів комах, змій, кліщів.

—  Не залишайте дитину без нагляду біля водойм.

—  Регулюйте перебування дітей  під сонцем, щоб запобігти опікам.

—  Не дозволяйте стрибати у воду в неперевірених місцях.

—  Дозуйте перебування дитини у воді, щоб організм не переохолоджувався.

—  Не дозволяйте запливати на глибину, використовуючи гумові іграшки, матрац.

—  Для купання добирайте місця не засмічені, з твердим дном, без водоростей та мулу.

—  Не допускайте пустощі на воді (не можна зненацька лякати, жартома кликати на допомогу, утримувати одне одного під водою).

 4.  Попередження дитячого травматизму під час відпочинку:

—  Не залишайте дітей без нагляду.

—  Перевірте обладнання дитячого майданчика, що запевнитися у відсутності чинників, які можуть причинити травматизм.

—  Вчить дітей правилам користування гойдалкою, каруселлю.

—  Особливо уважно обстежити пісок, у ньому можуть залишитися гострі предмети або скло.

—   Огляньте територію будинку і перевірте відсутність відкритих підвалів, каналізаційних люків, ям, електрощитів.

—   Уникайте контакту дітей з незнайомими тваринами (собаками, котами).

 5. Запобігання кишково-шлункових захворювань та кишковим отруєнням:

—   Не дозволяйте вживати дітям не миті овочі і фрукти, зелень.

—   Ягоди, зелень, фрукти мити проточною водою.

—    Слідкуйте за тим, щоб діти ретельно мили руки  з милом після повернення з вулиці, перед їжею.

—    Привчайте дітей дотримуватися правил особистої гігієни.

—    Дітям для пиття давайте кип’ячену воду.

—    Використовуйте в дитячому харчування тільки доброякісні, свіжі продукти.

Купуючи продукти в магазині звертайте увагу на термін реалізації.

Проводьте боротьбу з комахами, гризунами, які переносять інфекції…  












ЯК ЗРОБИТИ ЛІТНІ КАНІКУЛИ БЕЗПЕЧНИМИ: ПОРАДИ БАТЬКАМ

02.06.2020
Як зробити літні канікули безпечними: поради батькам

Літні канікули для дітей  –  пора відпочинку та розваг, однак для дорослих – це  досить непростий і відповідальний період. З метою збереження життя і здоров’я дітей важливо проводити роз’яснювальну роботу про запобігання виникнення пожеж. Пояснюйте їм, що  ігри з сірниками є дуже небезпечними, навчайте правильно користуватись газовими побутовими приладами, обмежте доступ до легкозаймистих та вибухонебезпечних речовин. Навчайте дітей правильно діяти у разі виникнення пожежі. Зокрема, повідомити про займання в пожежну частину за номером "101", чітко і ясно назвати адресу й місце виникнення загоряння.
У деяких сім’ях дорослі розуміють свої помилки лише тоді, коли лихо приходить до їх оселі. Тому пильність батьків найнеобхідніша в питанні попередження розведення багать як у лісах, поблизу полів, так і на подвір’ях власних приватних обійсть. Щоб уберегти дитину від біди, треба навчити її основам безпеки життєдіяльності, а також пам'ятати та самому дотримуватись наступних правил.
Під час відпочинку на природі:

  • не залишайте непогашені вогнища, утримайтесь від розкладання вогнищ у спекотний і посушливий період;
  • не спалюйте сміття і відходи.

Якщо ви опинилися в осередку пожежі:

  • не панікуйте та не приймайте поспішних, необдуманих рішень;
  • не тікайте від полум'я, що швидко наближається, у протилежний від вогню бік, а долайте крайку вогню проти вітру, закривши голову і обличчя одягом;
  • з небезпечної зони, до якої наближається полум'я, виходьте швидко, перпендикулярно напряму поширення вогню;
  • якщо втекти від пожежі неможливо, то вийдіть на відкриту місцевість чи галявину, ввійдіть у водойму або накрийтесь мокрим одягом і дихайте повітрям, що знаходиться низько над поверхнею землі — повітря тут менш задимлене, рот і ніс при цьому прикривайте одягом чи шматком будь-якої тканини;
  • гасити полум'я невеликих низових пожеж можна, забиваючи полум'я гілками листяних порід дерев, заливаючи водою, закидаючи вологим ґрунтом та затоптуючи ногами;
  • під час гасіння пожежі не відходьте далеко від доріг та просік, не упускайте з виду інших учасників гасіння пожежі, підтримуйте з ними зв'язок за допомогою голосу;
  • будьте обережні в місцях горіння високих дерев, вони можуть впасти і травмувати вас;
  • особливо будьте обережні у місцях торф'яних пожеж, враховуйте, що там можуть створюватися глибокі вирви, тому пересувайтеся, перевіряючи палицею глибину шару, що вигорів;
  • після виходу з епіцентру пожежі повідомте місцеву адміністрацію та пожежну службу про місце, розміри й характер пожежі.

Якщо пожежа застала вас у приміщенні:

  • ви прокинулися від шуму пожежі і запаху диму, не сідайте в ліжку, а скотіться з нього просто на підлогу;
  • повзіть по підлозі під хмарою диму до дверей вашого приміщення, але не відчиняйте їх одразу;
  • обережно доторкніться до дверей зворотнім боком долоні, якщо двері не гарячі, то обережно відчиніть їх та швидко виходьте;
  • якщо   двері   гарячі, не відчиняйте їх, дим та полум'я не дадуть змоги вам вийти;
  • щільно зачиніть двері, а всі щілини і отвори заткніть будь-якою тканиною, щоб уникнути подальшого проникнення диму, та поповзом повертайтеся у глибину приміщення і вживайте заходів до порятунку;
  • присядьте, глибоко вдихніть повітря, відчиніть вікно, висуньтеся та гукайте: «Допоможіть, пожежа!»;
  • ви не в змозі відчинити вікно — розбийте віконне скло твердим предметом та приверніть увагу людей,   які   можуть викликати пожежну команду;
  • якщо ви вибралися через двері, зачиніть їх і поповзом пересувайтеся до виходу з приміщення;
  • обов'язково зачиніть за собою всі двері;
  • під час пожежі заборонено користуватися ліфтами;
  • якщо ви перебуваєте у висотному будинку, не біжіть униз крізь вогонь, а користуйтеся можливістю врятуватися на даху будівлі.

У всіх випадках, якщо ви в змозі, зателефонуйте  «101» і викличте пожежну команду.

 

За інформацією Управління ДСНС у Житомирській області

 

 

https://vseosvita.ua/library/konsultacia-dla-batkiv-bezpeka-ditini-v-litnij-period-288812.html 

https://g6.ks.ua/article/bezpeka-dytyny-v-litniy-period

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DbRAVkMpUQLI&psig=AOvVaw3A6m58-jSHuWKAjVoZ25Tx&ust=1626338438509000&source=images&cd=vfe&ved=0CAsQjhxqFwoTCIjKx_uU4vECFQAAAAAdAAAAABBA














ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ

1. Відвідування дитиною дошкільного закладу не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати і розвивати її в родинному колі (стаття 7, п.3 Закону України «Про дошкільну освіту»).

2. Батьки несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.

3. Батьки зобов’язані:

- виховувати у дитини любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;

- постійно дбати про фізичне здоров'я дитини, її психічний стан, створювати належні умови для розвитку її природних задатків, нахилів та здібностей;

- дотримуватись режиму дня дошкільного закладу, відповідно до санітарних норм та правил, графіка роботи закладу;

- приводити дитину чистою, охайною, акуратно та по сезону одягненою;

- не приносити продукти харчування, з метою попередження харчових отруєнь, алергічних реакцій у дітей;

- якщо дитина відсутня три дні і більше – принести довідку від лікаря про стан здоров'я;

- особисто передавати і забирати дитину у вихователя;

- .відвідувати батьківські збори.

4. При виникненні у дитини симптомів будь-яких захворювань, звертайтесь на прийом до дільничого педіатра, в дитячий садок хвора дитина не приймається.

5. Конфліктні та спірні ситуації у нас прийнято вирішувати за відсутності дітей.

6. Якщо ви не змогли вирішити будь-яке питання з вихователем, Ви можете звернутись до завідувача, або медсестри.

7. Протягом року в закладі проводиться багато свят, розваг, виставок, які стануть незабутніми подіями в житті вашої дитини, запрошуємо Вас брати в них активну участь.

8. Обов’язково цікавтесь у вихователя та дитини, як пройшов її день, що нового вона дізналась, що зробила своїми руками, звертайте увагу на те, з яким настроєм дитина повертається додому.

9. Кажіть дитині: «Я тебе люблю!».

Що повинні робити батьки, щоб попередити інфікування дітей COVID-19

· приводити здорових дітей у ясла-садок

· передавати та забирати дитину вихователю на вулиці (заборонено заходити у приміщення закладу), бути в масці, або распіраторі

· якщо результат вимірювання температури дитини буде вище 37.2 градуси, забрати дитину додому та звернутись до сімейного лікаря

якщо захворів , або є підозра у когось із членів сім’ї (коронавірусним захворюванням,), дитину в ясла-садок не приводити

попросити дітей не підходити ближче ніж на 1 метр до людей, що кашляють, чхають або мають жар

· нагадувати дітям про обов’язкове миття рук перед прийомом їжі та після відвідування вбиральні (мити руки потрібно щонайменше 20 секунд або використовувати дезінфекційні засоби для рук)

· попросити дітей утриматися від прийому їжі з загальних упаковок або посуду (горішки, чіпси, печиво та інші снеки), куди багато людей занурюють руки

· просити дітей уникати привітальних обіймів і рукостискань, поки епідеміологічна ситуація не стабілізується

· посилити вимоги до вологого прибирання приміщень, очищення та дезінфекції об’єктів, яких торкається велика кількість людей, провітрювати приміщення

· важливо уникати місць масового скупчення людей

/Files/images/instruction-300.png

МОВНІ ІГРИ ПО ДОРОЗІ В ДИТЯЧИЙ САДОК

Що з чого складається? Стілець складається зі спинки, сидіння, ніжок. Сорочка складається з рукавів, коміра, кишень, гудзиків.

Хто ким був раніше? Курочка була раніше курчам, а ще раніше яйцем. Риба була раніше мальком, а ще раніше ікринкою. Яблуко було раніше квіточкою.

Що спільного? Що спільного може бути у яблука і кубика? Вони обидва можуть бути червоними. Що спільного у ялинки і кактуса? У них є голки. Що спільного у пташки і літака? У них є крила.

Що станеться, якщо ... Що станеться, якщо не закрити холодильник? Що станеться, якщо залишити ввімкненою воду? Вислухайте відповіді дитини. Деяким ви здивуєтеся самі. Така гра розвиває мислення малюка.

Один - багато. Стілець - стільці, лікар - лікарі, людина - люди.

Назви ласкаво. Кіт - котик, будинок - будиночок, машина - машинка.

Я знаю п'ять імен. Дитина плескає в долоні - Таня, Софія, Богдан, Даня, Тіма. Називати можна не тільки імена - назви тварин, квітів, види посуду, меблів і т.д.

Узагальнюємо. Ви називаєте: береза, дуб, клен. Дитина повинна узагальнити - це дерева. Чашка, ложка, виделка - це посуд. Літак, вертоліт, дирижабль - це транспорт (уточнюємо: повітряний).

Антоніми. Найвищий - найнижчий, важкий - легкий, вгору - вниз, чорний - білий.

Асоціації. Називайте дитині предмет, а вона придумує асоціації, які у неї виникли з цим предметом. Наприклад: стакан - скло, білка - горішки, зайчик - морквина, льотчик - літак, книга - картинки.

Консервуємо. Скажіть дитині, що у вас є трилітрова банка, в яку ви будете консервувати всі слова на букву М, наприклад: малина, машина, моль, морква, магазин, міна, морозиво.

Що зайве? Мама каже: «В саду ростуть: яблуко, персик, бегемот, малина». Дитина називає зайве або плескає в долоні, коли почує зайве слово.

Я бачу щось ... Я бачу щось червоне - відшукуємо очима всі червоні предмети і називаємо їх. Можна змагатися - хто побачить більше червоних (зелених, круглих) предметів.

Загадуємо слово. Малюк загадує будь-яке слово. Мама за допомогою навідних запитань намагається дізнатися - що це. Наприклад: воно їстівне? У нього є крила? Його любить їсти зайчик? Потім міняємося місцями.

 50 обов'язкових завдань для дошкільника на карантин

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям п’ятдесят розвивальних завдань та розмальовок для розвитку навичок аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, зорової пам’яті, дрібної моторики та загальної ерудиції.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини та впевненого засвоєння нею шкільної програми в подальшому.

Вивчаємо дні тижня. Це завдання навчить дитину розрізняти дні тижня та пов’язувати їх із такими поняттями, як «вчора», «сьогодні», «завтра». Під час виконання завдання дитина вчитиметься орієнтуватись у часі, розвиватиме увагу, пам’ять та творче мислення.

Який малюнок наступний. Цей комплект завдань є відмінним помічником у розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми, як аналіз, синтез, порівняння тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи.

     

Вивчаємо місяці й пори року. Це завдання допоможе дитині вивчити правильну послідовність місяців року та запам’ятати, які з них належать до календарних весни, літа, осені й зими, а також запам’ятати, за яким порядком змінюють одна одну різні пори року.

Читаємо по складах: завдання. У цьому комплекті завдань застосовується комплексний підхід до навчання читання, адже завдання ілюструє слово, що поділено на склади. Виконання завдання вимагатиме від дитини залучення логіки, зорової пам’яті та просторового уявлення.

Тренуємо логіку: «Житла тварин». Це завдання призначене для маленьких дітей. Воно дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення, збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Тренуємо пам’ять. Цей комплект завдань стане одним із засобів тренування зорової пам’яті вашої дитини, а також познайомить її із різноманітними предметами навколишнього світу.

Знайди пару (розвиваємо логіку). Цей комплект завдань покликане сприяти розвитку логічного та абстрактного мислення дитини, а також її уваги та пам’яті. У завданні надано десять малюнків із зображенням різних предметів, розташованих у два стовпчики, але безсистемно. Дитині необхідно з’єднати їх таким чином, аби утворилося п’ять пар.

Домалюй відсутні частини малюнка. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути спостережливість і кмітливість, логічне та творче мислення, уміння робити умовиводи (індуктивні та дедуктивні) й ретельно аналізувати сюжетні елементи запропонованого зображення.

Вивчаємо різні погодні явища. Це завдання дозволить познайомити дитину із різними погодними явищами, потренувати її уяву, фантазію й асоціативне мислення, а також дрібну моторику та вміння підбирати потрібні кольори.

Тренуємо логіку: «Дороги й транспорт». Це завдання дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення та збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Вивчаємо чотири частини доби (хлопчик). Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти таку одиницю вимірювання часу, як доба та її загальноприйнятий поділ на чотири частини – ранок, день, вечір, ніч, дасть можливість повторити, скільком годинам вона дорівнює, та порозмовляти про щоденні події в житті дитини, що відбуваються в кожній з її частин.

Навчальна розмальовка «У пошуках цифр». Це завдання допоможе дитині вивчити цифри від 0 до 9-ти в цікавій і творчій формі. Для цього їй пропонується малюнок, на якому «заховалися» цифри, при цьому кожна цифра слугує елементом зображення.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань допоможе навчити дитину робити логічні висновки. Дитині необхідно уважно проаналізувати властивості та належність намальованих предметів до певної категорії та вибрати серед них ті, що мають щось спільне або іншим чином пов’язані між собою, пояснивши при цьому хід власних думок.

Кошик з одягом: будуємо словосполучення та розмальовуємо. Це завдання допоможе дитині розвинути навички читання та навчитися правильно будувати словосполучення іменників з прикметниками. Дитині пропонується поєднати назви одягу з відповідними кольорами, а потім розмалювати зображення предметів одягу у вибрані кольори.

Навчальна розмальовка: цифри. Цей комплект завдань допоможе дитині в незвичній і цікавій формі навчитись писати цифри. Оскільки кожне завдання має форму розмальовки, у якій цифри слугують важливим елементом зображення, дитина сприйматиме навчання як приємне заняття.

Водоспад доброти: здійснюємо добрі вчинки. Це завдання посилить мотивацію дитини робити добрі справи, виховуватиме в ній бажання допомагати іншим та доброзичливість. Це завдання – чудова можливість навчитися ставити перед собою цілі та досягати їх.

«Пара без пари»: тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати увагу та зорову пам’ять. У ньому даються 20 однакових фігур з різним орнаментом. Виконуючи завдання, дитина краще запам’ятає таку геометричну фігуру, як коло, та познайомиться з різними формами, зможе покращити дрібну моторику й зорово-моторну координацію.

«Дні тижня»: розташовуємо за порядком. Це завдання дасть змогу дитині в цікавій і ненав’язливій формі повторити назви днів тижня та їх порядок. Виконуючи завдання, дитина зможе запам’ятати правопис відповідних слів і порядкові номера днів тижня, розвиватиме навички читання, увагу, пам’ять, а також дрібну моторику та координацію рухів.

Графомоторні навички: тварини. Цей комплект завдань створено з метою комплексного розвитку дитини, адже його виконання дозволяє набувати й тренувати графомоторні навички, зорово-рухову координацію та розвивати різні функції уваги.

Скопіюй фігури. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути зорово-моторну координацію, просторове мислення та дрібну моторику. Воно містить шість фігур-зразків (на 6 точок кожна). Дитині пропонується відтворити ці фігури за опорними точками.

З’єднуємо половинки фруктів та ягід. Цей комплект завдань допоможе дитині збагатити свої знання про фрукти та ягоди, розширити кругозір та збільшити словниковий запас. До того ж виконання завдання сприятиме розвитку уваги, пам’яті, логічного мислення, а також тренуватиме дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Розповідь у картинках: тренуємо логіку. Цей комплект завдань дозволить розвивати логічне мислення та мовлення дитини, тренуватиме її увагу та розумове зосередження. Пронумерувавши малюнки, бажано в подробицях розповісти зображену історію. Якщо дитина матиме бажання, вона може наостанок все розмалювати.

Сортуємо за категоріями «зима» і «літо». Це завдання допоможе дитині навчитись аналізувати та сортувати картинки відповідно до певних категорій. Дитині дається 12 різних малюнків, на яких зображені предмети одягу, а також предмети користування в зимовий або літній період. Треба вирізати їх і розсортувати за категоріями «зима» і «літо».

Знайди риму (українська мова). Чи знає ваша дитина, що таке рима і чи може підібрати риму до певного слова? Цей комплект з 8 завдань допоможе дитині зрозуміти, яким чином римуються слова, і розвинути почуття рими.

Учимось рахувати до десяти: розмальовка. Це завдання допоможе дитині в цікавій і наочній формі потренувати математичні навички рахунку до десяти та правильного написання цифр. Виконання завдання допоможе дитині зрозуміти співвідношення понять «цифра» та «число», що матиме велике значення при подальшому вивченні математики.

Рахуємо яблука й тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати довільну увагу, навички рахування до десяти й уміння писати відповідні цифри й числа, а також дрібну моторику, зорово-моторну координацію й допоможе повторити основні кольори.

Веселі гусенички – учимось рахувати до 10-ти. Це миле й симпатичне завдання допоможе дитині в приємних умовах навчитись рахувати до десяти та писати цифри. Дитина повторюватиме та закріплюватиме бажану математичну навичку, тренуючи при цьому дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. Завдання пропонує розглянути різні малюнки тварин і предметів, сказати, хто або що зображено на кожному з них, і написати початкову літеру кожного слова.

Малюємо за українським алфавітом. Цей комплект завдань допоможе поєднати вивчення українського алфавіту з тренуванням дрібної моторики та зорово-моторної координації під час малювання та розмальовування наданих зображень.

Невгамовні чоловічки: тренуємо увагу. Це завдання допоможе дитині розвинути навички порівняння, навчитись аналізувати групи зображень та виокремлювати серед них однакові. Виконуючи його, дитина розвиватиме просторове мислення й довільну увагу.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань сприяє розвитку логічного мислення та здатності дитини робити узагальнення. За його допомогою батьки можуть познайомити дитину з таким поняттям, як «аналогія», адже, виконуючи кожне завдання, саме за аналогією дитина вчитиметься робити потрібні висновки, основою для яких слугуватиме схожість предметів за певною ознакою.

Розмальовка «Барвиста закономірність». Це завдання сприятиме розвитку логічного та просторового мислення, а також уваги та дрібної моторики дитини. У завданні пропонуються вісім рядків із квітами, які треба розмалювати, але зробити це треба за певним алгоритмом.

Розмальовка «Перші літери». Це завдання допоможе дитині пригадати деякі літери української абетки (В, Г, З, М, С, П), усвідомити взаємозв’язки між звуками та літерами. Також дитина потренує зорове та слухове сприйняття, дрібну моторику та уважність.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. У якості додаткового завдання можна запропонувати дитині назвати відсутні літери.

Збери слово. Цей комплект завдань вдало поєднує в собі елементи гри, головоломки та навчання, й покликаний допомогти дитині набути навичок читання та правопису слів, роблячи це у цікавій формі, із залученням уваги, мислення й трішечки кмітливості.

Сортуємо на «холодне» і «гаряче». Це завдання створено для дітей, які вчаться аналізувати оточуючий світ і систематизувати отриманні знання про нього. У завданні дванадцять зображень, які треба вирізати та розсортувати за категоріями «холодне» і «гаряче.

Розвиваємо увагу, шукаючи фруктовий код. Це завдання допоможе дитині навчитися зосереджувати свою увагу на потрібному об’єкті. Дитині необхідно знайти та обвести у рядках зазначену послідовність фруктів. У процесі виконання завдання у дитини формуватиметься стабільна, сконцентрована і стійка увага, розвиватиметься логічне та просторове мислення.

Орієнтуємось у просторі. Цей комплект завдань допоможе дитині краще орієнтуватись у просторі, визначати місце та положення об’єктів, сприятиме розвитку творчих здібностей. Під час виконання завдання дитина зможе поринути у світ дитячої фантазії, придумати історію про те, що зображено.

Зима: знайди відмінності та розмалюй. Це завдання-розмальовка допоможе дитині розширити уявлення про зиму та розвинути навички порівняння. Воно містить два малюнки на зимову тематику, що, на перший погляд, нічим не відрізняються. Насправді ж малюнки мають 10 відмінностей, які потрібно відшукати та розмалювати.

Уважний пастух. Рахуємо та порівнюємоЗавдання допоможе дитині опанувати рахунок до 10, формувати навички порівняльного аналізу, розвивати увагу та кмітливість. Дитині пропонується розглянути та порівняти два схожих малюнки.

Розмальовка «12 місяців». Це завдання-розмальовка не тільки допоможе потренувати дрібну моторику, увагу, покращити вміння підбирати різні кольори й навіть покращити навички читання, а й познайомить дитину з характерними особливостями кожного місяця, відповідними народними прислів’ями та приказками, а також зі щорічними святами, що припадають на цей місяць.

Веселе сортування для дітей. Цей комплект завдань покликаний навчити дитину сортування та категоризації, а також розширити її кругозір і збагатити словниковий запас. Кожне завдання пропонує дитині певні категорії, відповідно до яких вона повинна розкласти надані малюнки предметів або живих істот.

Вчимось визначати погоду. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати елементарні уявлення про природні явища та сезонні зміни в природі. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься помічати особливості природних явищ, орієнтуватися у порах року, їх прикметах, характерних ознаках

Розумний акваріум. Розвиваємо логіку. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати гнучкість, логічність мислення, винахідливість і терпіння. Дитині пропонується домалювати мешканців акваріума в порожніх комірках, відповідно до зазначеного напрямку та кольору.

Прибираємо галявину, сортуємо сміття. Це завдання допоможе дитині зрозуміти основи екологічного природокористування, усвідомити важливість дотримання правил природоохоронної поведінки. Дитині пропонується допомогти прибрати сміття на лісовій галявині.

Вивчаємо фразеологізми: порівняння в малюнках. Пропоноване завдання допоможе дитині навчитися вживати фразеологізми, збагатити словниковий запас. Дитині пропонується дописати словосполучення й з’єднати їх із відповідними малюнками.

Вивчаємо геометричні фігури. Цей комплект завдань допоможе ознайомити дитину з геометричними фігурами, розвиватиме просторову уяву, навички письма, навчить упізнавати елементи геометрії в повсякденному житті.

Шукаємо предмет без пари: ялинки. Такий комплект завдань допоможе дитині розвинути логічне мислення, увагу й кмітливість, творчі здібності. Дитині пропонується знайти й обвести малюнок, у якого немає пари. Пару для знайденого предмета можна домалювати.

Написання цифр від «1» до «10». Цей комплект завдань - перший крок до вивчення написання цифр від одного до десяти та рахунку. Завдання також сприяють здобуттю дитиною навичок дрібної моторики.

Числові лабіринти: цифри та числа від 1 до 20. Цей комплект завдань закріплюватиме знання цифр та чисел. Роздрукуйте завдання і попросіть дитину прокласти шлях лабіринтом цифр. Від кожної цифри до наступної є тільки один правильний напрямок, що необхідно позначити, намалювавши стрілки або замалювавши всі квадратики у порядку від одного до десяти або від одного до двадцяти.

Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. 

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

Процедура подання  (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

1.     Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора  закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2.     На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування).

            3.     Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

            4.     До складу такої комісії входять педагогічні працівники , батьки постраждалого та булерів, керівник  закладу та інші зацікавлені особи.

          5.     Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

1.    Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.

2.    Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

3.    Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

4.    Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Прокинулось сонце вранці В українській вишиванці. Україну розбудило, Засміялось, засвітило. ,,Добрий ранок!” – всім сказало І в ,,Барвін...